Vieta Koncertzāle "Cēsis", Raunas iela 12, Cēsis
Džemins HANS I Jaemin HAN, čells / Koreja
Santjago KANJONS-VALENSIJA I Santiago CAÑÓN-VALENCIA, čells / Kolumbija
Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris
Diriģents Andris Poga
Festivāla “Čello Cēsis” lielkoncerta programmā skanēs divi vērienīgi un nozīmīgi čellkoncerti divu jaunu, daudzsološu, starptautisku atzinību guvušu čellistu un Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra sniegumā. Pie diriģenta pults – Andris Poga.
Dmitrija Šostakoviča Pirmais čellkoncerts ir viens no populārākajiem 20. gadsimta šī žanra paraugiem. Šedevrs tapis 50. gadu sākumā komponētā Sergeja Prokofjeva Koncertsimfonijas iespaidā – to atzinis pats Šostakovičs, sakot, ka vēlējies izmēģināt spēkus līdz tam neapgūtā žanrā. Koncerts veltīts izcilajam čellistam Mstislavam Rostropovičam.
Cēsīs šo koncertu dzirdēsim vēl pavisam jaunā, bet neticami talantīgā un spožā Džemina Hana interpretācijā. Dienvidkorejā dzimušais čellists ir vairāku starptautiski nozīmīgu čella konkursu uzvarētājs un, lai arī vēl tikai 20 gadu vecus, jau sniedzis plašu koncertturneju dzimtajā Korejā, kā solists uzstājies kopā lieliskiem orķestriem Eiropā un sadarbojies arī ar latviešu diriģentu Aināru Rubiķi.
Otrs opuss Čello Cēsis lielkoncerta programmā būs franču romantiskās mūzikas pārstāvja Kamila Sensānsa Pirmais čellkoncerts. Tā nepārprotamais melodiskais šarms, svaigums un vitalitāte ir ietērpta izsmalcinātā formas skaidrībā, kas izskaidro šī koncerta lielo popularitāti jau no tā pirmatskaņošanas brīža. Nozīmīgā orķestra loma darbam piešķir teju simfonisku raksturu.
Sensānsa čellkoncerts skanēs Bogotā dzimušā un par vienu savas paaudzes daudzsološākajiem čellistiem dēvētā Santjago Kanjona-Valensijas interpretācijā . Viņš ir daudzu prestižu čella konkursu laureāts un jau spēlējis kopā ar izciliem orķestriem un lieliskiem diriģentiem, tai skaitā ar Andri Pogu.
Programmas izskaņā – dāņu komponista Karla Nilsena Otrā simfonija, kas tapusi laikā no 1901. līdz 1902. gadam, un ir veltīta viņa mūža draugam Busoni. Šī darba apakšvirsraksts ir De fire Temperamenter, kas tulkojumā nozīmē Četri temperamenti un ir saistīts ar psiholoģijas teoriju par četriem personības pamattipiem. Un katrs no šiem tipiem jeb temperamentiem spilgti tiek izteikts muzikālajā valodā.
Koncerts 2 daļās ar starpbrīdi.